کارآموزی در عرصه بهداشت

اطلاعیه های واحد کارآموزی در عرصه بهداشت گروه خدمات بهداشتی دانشکده بهداشت دانشگاه شهید صدوقی یزد " سلامت ما، سلامت سیاره زمین "

کارآموزی در عرصه بهداشت

اطلاعیه های واحد کارآموزی در عرصه بهداشت گروه خدمات بهداشتی دانشکده بهداشت دانشگاه شهید صدوقی یزد " سلامت ما، سلامت سیاره زمین "

صنعت رسانه

رسانه‌های جمعی وسایل ارتباطی هستند که در آگاهی‌بخشی به جامعه نقش بسیار مؤثری دارند. رسانه نوعی نهاد اجتماعی است که با تولید انواع پیام، در جهت کاهش آسیب‌ها، ایجاد نظم اجتماعی، پذیرش الگوهای شیوه زندگی در جامعه و هم‌نوایی و سازگاری با محیط حرکت می‌کند. رسانه‌ها به ویژه رادیو و تلویزیون، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای آموزش در تمام سطوح و حوزه‌ها دارند و کارکرد آموزشی آنها همه اشکال و مواد رسانه‌ای را در بر می‌گیرد. آموزش از طریق رسانه بسیار فراتر از آموزش رسمی است و گستره وسیعی از مخاطبان را در بر می‌گیرد. یکی از حوزه‌هایی که رسانه‌ها در جهان امروز به آن توجه می‌کنند و به عنوان مرجع به آن رجوع می‌کنند، «بهداشت و سلامت» است. بسیاری از مردم سواد سلامت ندارند و لازم است رسانه کارکرد آموزشی خود را به طور مطلوب ایفا کند. سواد سلامت عبارت است از توانایی مردم جامعه در زمینه درک و به کار بستن اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوط به سلامت (مانند دانستن بهبود شیوه زندگی سالم و یا پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیر و غیر واگیر) که از طرف مراکز خدمات سلامت و بهداشت به عموم جامعه ارائه می‌شود؛ زیرا پایین بودن آگاهی مردم جامعه در این موارد با شیوع بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری‌های واگیر و غیر واگیر ارتباط دارد.



بنابراین، امروزه، مسئولین و صاحب‌نظران به ارزش این آگاهی به عنوان شاخصی مهم برای شناسایی وضعیت کلی سلامت جامعه توجه دارند. یکی از مواردی که می‌تواند سبب ارتقای وضعیت بهداشت جامعه شود، آموزش اصول مهم سلامت برای عموم مردم است که باید به زبان و بیان ساده‌ای ارائه شود تا عموم مردم آن را درک و استفاده کنند.

در این بخش به صورت دوره ای مطالبی درباره صنعت رسانه و چگونگی ایجاد تبلیغات اثر گذار بهداشتی خدمت شما دانشجویان ارائه می گردد تا در اینده از این مطالب جهت تهیه تیزرهای بهداشتی استفاده نمایید.


صنعت رسانه

مقاله خانم مظلومی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.